Czym różni się pozycjonowanie od SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to strategia, w której skład wchodzi wiele złożonych procesów. SEO, optymalizacja treści, linkbuilding czy kampanie PPC to tylko niektóre z technik, które warto wdrożyć do swojego planu. Aby jednak podjęte działania były rzeczywiście skuteczne, należy poznać charakterystykę poszczególnych operacji. Dziś przyjrzymy się bliżej strategii SEO i pozycjonowaniu stron oraz omówimy najważniejsze różnice między tymi procesami.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Aby strona uzyskała widoczność na liście wyników wyszukiwania, konieczne jest podjęcie wielu działań, które spełniają wytyczne wyszukiwarki. Wszelkie procesy, które mają na celu ulokowanie witryny na szczycie SERP określa się mianem pozycjonowania stron internetowych. W skład tej strategii wchodzą techniki, takie jak optymalizacja treści, budowanie sieci linków czy dbałość o techniczne aspekty witryny. Tematem naszych dzisiejszych rozważań jest jednak czym różni się pozycjonowanie od SEO. Pod lupę weźmy więc kolejną strategię, czyli Search Engine Optimization.

Czym jest SEO?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, podobnie jak pozycjonowanie, skupia się na dostosowaniu witryny do wymagań Google. Działania SEO opierają się przede wszystkim na tworzeniu wartościowych treści, które nie tylko uwzględnią standardy wyszukiwarki, ale też będą miały na uwadze potrzeby i preferencje grupy docelowych odbiorców. Do procesów optymalizacyjnych zaliczyć można także dbałość o meta tagi czy budowanie sieci linków wewnętrznych, dzięki którym nawigacja w witrynie jest znacznie bardziej intuicyjna. Krótko mówiąc, SEO opiera się przede wszystkim na poprawie doświadczeń użytkowników, co jest niezwykle istotnym czynnikiem rankingowym.

SEO i pozycjonowanie – czym się różnią?

Jak już wcześniej wspomniano, celem obu tych strategii jest osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania i wypromowanie witryny w sieci. Czym zatem różnią się te procesy? Otóż SEO przedstawić można jako jedną z gałęzi pozycjonowania stron internetowych. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek ma duże znaczenie, ale należy podkreślić, że jest tylko jedną z wielu części składowych strategii pozycjonowania.

Podczas gdy SEO skupia się przede wszystkim na zawartości stron internetowych, pozycjonowanie obejmuje też wszelkie przedsięwzięcia marketingowe poza witryną, takie jak kampanie w social mediach, badania działań konkurencji czy zdobywanie linków zwrotnych.

Podsumowanie

Jak widać, pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja w zakresie SEO to dwa zupełnie różne terminy, które, mimo tożsamego celu, obejmują odmienne procesy. Czy oznacza to zatem, że można zrezygnować z działań pozycjonerskich i skupić się wyłącznie na SEO? Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto zastanowić się nad powiązaniem tych operacji. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to tylko ułamek pozycjonowania. Okazuje się więc, że, osiągnięcie najlepszych wyników gwarantuje wyłącznie wdrożenie obu tych strategii.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here